Viestinnän ja markkinoinnin osalta tehtiin suuria muutoksia, joiden työstäminen jatkuu osittain vielä edelleenkin.
Koko muutostyö lähti käyntiin tarpeesta sähköisen viestinnän nykyaikaistamisesta sekä sisällöntuotannon ja tarinallisuuden lisäämisestä uusien asiakkaiden mielenkiinnon herättämiseksi. Sähköistä viestintää kehittämällä saimme koko tapahtuman markkinointia vietyä eteenpäin ja samalla kasvatettua tapahtuman kävijämäärää. Soutajien määrä kasvoi 400 soutajalla ja yleisömäärä kokonaisuudessaan nousi n. 3000 kävijällä.
Muutostyöhön saimme osarahoitusta (2400 €) Euroopan unioninilta, mikä oli alkuvaiheessa toimivalle tapahtumayhtiölle tärkeä tuki.
Hankkeen tavoitteena oli rakentaa konsepti sähköisen viestinnän sisällöntuotannolle, jotta se palvelee ympärivuotisen tapahtumatuotannon kehittämistä.
- Loka-marraskuussa 2024 aloitettiin Sulkavan Suursoutujen kotisivujen rakennemuutos yhteistyössä paikallisen Sulkasuunnittelun kanssa.
- Määriteltiin asiakkaan palvelupolut kiinnostuksesta varaamiseen ja mahdolliseen venevuokraukseen, varauksesta oleskelun suunnitteluun ja viimeisenä oleskelun toteutus ja viihtyminen.
- Palvelupoluille määriteltiin erilaisia sisältöjä sen mukaan onko kysymyksessä osallistuja vai yleisön edustaja.
- Sisältöihin haettiin vahvaa tarinallistamista, jossa sisällöntuotantoon erikoistunut Murumedia oli vahvassa roolissa. Löysimme oikeat sanat ja kuvailut kaikkiin osa-alueisiin ja vaiheisiin. Vielä kun löysimme tarinoihin liittyviä upeita kuvia, niin lopputuloksesta syntyi hieno kokonaisuus.
- Samoja sisältöjä toistettiin kotisivuilla, sosiaalisessa mediassa, printeissä sekä digitaalisessa markkinoinnissa.
- Hanke oli pääpiirteittäin valmis huhtikuussa 2025 ja sen jälkeen muutoksia ja päivityksiä oli helppo tehdä, kun sapluuna oli valmis.
Olemme saaneet tukea toimintaamme: